יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

בר מצווה בכותל


להזמנות : 0547256211
neskris44@gmail.com
www.moroccanhouse.co.il


סליחות בכותל צילום: נסים קריספיל

הבית המרוקאי הוא המקום המתאים ביותר לחגוג בו את סיום הטקס הדתי - מסורתי הנערך בכותל .
הבית המרוקאי נמצא על אם הדרך  היורדת מירושלים לשפלה, באזור מדהים הנחשב לטוסקאנה של ארץ ישראל. 25 דקות מהכותל ו- 30 דקות מת"א.
הבית המרוקאי הוא בית אבן יפהפה הבנוי משני מפלסים. קומתו התחתונה היא ארמון מרוקאי קטן המארח תיירים ונופשים המבקשים להרגיש כבני מלכים. וקומתו העליונה היא חדר אירוח מדהים שיכול להכיל עד 100 אורחים וסועדים. אולם האירוח מרוהט בריהוט מרוקאי מדהים והאורחים יושבים סביב מסעדי ישיבה מסוגננים.
הבית המרוקאי הוא המקום המתאים ביותר לערוך בו אירועים קטנים ואינטימיים דוגמת בר - מצווה , ימי הולדת וטקס חינה.
לרשות בעלי השמחה עומדת מערכת הגברה, מקרן  דיגיטאלי ומסך. אנחנו קשובים מאוד לבקשות בעלי השמחה ובתיאום אתנו, אנחנו יכולים לארגן גם להקת נגנים שתעניק מימד נוסף ומיוחד לאווירה.
כל החבילה
אנחנו גם ערוכים ליטול עלינו את הכל ולארגן את אירוע בר המצווה בכותל מנקודת היציאה של בעלי השמחה וחזרה לנקודת היציאה כשזה כולל אוטובוס מהודר, מדריך מוסמך, שתייה וכיבוד, טקס דתי – מסורתי בכותל, סיור של שעה או יותר בירושלים  וסיום בארוחה חגיגית בבית המרוקאי.
תפילה בכותל צילום: נסים קריספיל

תפריט
אנחנו מן הסתם מתמחים בבישול מרוקאי מסורתי. אוכל מוקפד  ביתי ללא קיצורי דרך. המטבח שלנו הוא כשר למהדרין, תחת השגחתו של רב המושב ר' נסים זגורי שליט"א. אנחנו גמישים ויכולים לבנות גם תפריט אחר שאינו מרוקאי בתיאום עם בעלי השמחה.
מרוקאית מסורתית - מנת הבית
ראשונה: סלט חצילים מטוגנים, סלט סלק אדום,סלט פלפלת חריפה מטוגנת, סלט גזר מבושל, סלט גמבה קלויה,סלט תפוזים וזתים שחורים, מטבוח'ה, סלט עגבניות בנענע, פסטלים, סיגרים. לחם פרינה -הלחם המרוקאי המסורתי. לימונענע עיקרית: קוסקוס ירקות בעבודת יד, עוף טרי על מצע של ירק עונתי: כמו, גבעולי קנרס, או שומר, או כרפס, או ארטישוק ירושלמי, או תפו"א. אחרונה: תה נענע או לואיזה ועוגיות הבית. המחיר: 120 ש"ח לסועד 


הבית המרוקאי אולם אירוח, צילום: נסים קריספיל

מרוקאית חגיגית
ראשונה: סלט חצילים מטוגנים, סלט סלק אדום,סלט פלפלת חריפה מטוגנת, סלט גזר מבושל, סלט גמבה קלויה, מטבוח'ה, סלט עגבניות בנענע, לחם פרינה -הלחם המרוקאי המסורתי. לימונענע, יין הבית, עארק הבית, משקאות תוססים, סיגרים פסטלים
עיקרית: דג מרוקאי בטאג'ין, קוסקוס בעוף וירקות, טנזייה של בשר בשזפים , שקדים וצימוקים. אחרונה: תה בנענע ולואיזה ועוגיות הבית מחיר לסועד 150 ש"ח
הבית המרוקאי חדרי אירוח, צילום: נסים קריספיל

מסלול מזנונים
האורחים על פי בחירתם יוכלו לגשת לעמדת המזנונים בכל זמן שיבחרו בו במהלך הערב עם המשקה ביד ולהתפנק בקוסקוס ביתי, טאגין עוף בלימון וזתים, קרפיון מבושל בחומוס, דגים ממולאים, מוח מטוגן, טחול ממולא, כדורי בשר עם פטרוזיליה, ארטישוק ממולא, כבש עם שקדים וצימוקים , פסטלים , סיגרים ומבחר מגוון של סלטים מרוקאים . באמצעות תפריט המזנונים העשוי בקפידה אנו מציעים מגוון ואיכות תוך שמירה על אופי הארוע ועל מבנה הארוחה. מחיר לסועד: 170 ש"ח
חדרי אירוח, צילום: נסים קריספיל

"הבית המרוקאי"- מרכז מורשת יהודי מרוקו במושב תירוש

"הבית המרוקאי" הנו פנינה ארכיטקטונית- בית אבן ערבי, שבקירותיו נקרעו פתחים וחלונות מקושתים המעוטרים בויטרז'ים. מבעד החלונות נשקפים שדותיו של מושב תירוש.הבית כולל אולם אירוח בסיגנון מרוקאי   וחדרי נופש לחוויה מרוקאית מפנקת.  עיטורי קרמיקה מרוקאית מקשטים את הפינות המעוצבות, הרהיטים, הארונות והדלתות- צויירו על ידי אומנים מרוקאים. במבנה פינות הסבה- מסעדי ישיבה מרוקאים מרופדים בכרים, שולחנות וכסאות הדום.המבקרים מוזמנים לטפס במדרגות הלוליניות אל הגג, ממנו נשקפת פיסת נוף קסומה של שפלת יהודה- מאופק עד אופק. המקום משלב חוויה מרוקאית ומפגש עם הפולקלור המרוקאי. במרכז הארוח ניתן לקיים מגוון ארועים פרטיים ולחברות ואירגונים, ובחדרי הנופש ניתן להנות מחוויה יוצאת דופן בסגנון מרוקאי.
הבית נבנה על ידי נסים קריספיל ומנוהל על ידו.
חדרי אירוח, צילום: נסים קריספיל

על נסים קריספיל
נסים קריספיל סופר, חוקר ואנתרופולוג, מומחה לצמחי מרפא ולפולקלור. כתב ספרים ומאמרים רבים בחקר ארץ-ישראל ביניהם: האנציקלופדיה המונומנטלית "ילקוט-הצמחים" בת חמישה כרכים המקיפה את כל צמחי הרפואה, התבלין והתועלת של ארץ-ישראל,     "צמחי המרפא של הרמב"ם",   "טעם הטבע- הכל על תבלינים",   "לחם-הארץ"- הורים וילדים מבשלים מצמחים.    "המדריך השלם לצמחי מרפא בארץ ובעולם".

ערך מסע מחקר במרוקו שנמשך כ-10 שנים. המחקר נערך בתנאים סגפניים ביותר. רוב הלינות היו בשטח, בבתי מקומיים ובערי השדה. עיתים, שההתנהלות הייתה ברגל או על גבה של בהמה. 
במהלך המסע תועדו וצולמו כל יישובי היהודים במרוקו. בתי- כנסת, בתי קברות, מצבות, קברי קדושים, נתיבי מסחר, מלאכות מסורתיות, סממני מרפא וצמחי רפואה ותועלת. כמו כן, רואיינו מאות אינפורמנטים, ערבים שהייתה להם נגיעה או קרבה גיאוגרפית ליהודי מרוקו באשר הם.
במהלך עבודת המחקר ראו אור שניים מספריו: "מדריך למטייל במרוקו"  ו"מרוקו מסע אישי"- אלבום תמונות והגיגים.
במושב תירוש הקים נסים קריספיל בתום תקופת המחקר במרוקו את "מרכז מורשת יהודי מרוקו- הבית המרוקאי" . המרכז כולל בית מורשת מקומי שנבנה כריאד יהודי .המרכז מאפשר לבאים לחוות את החוויה המרוקאית דרך העיצוב הארכיטקטוני של המקום ודרך הפעילויות המשלבות אירוח בסיגנון מרוקאי עם תכנים מעולמם של יהודי מרוקו.
נסים קריספיל הינו כאמור מומחה לצמחי מרפא ותבלין ורפואה עממית כמו כן עוסק בהדרכת טיולים בארץ ובחו"ל, בהרצאות וסדנאות במגוון נושאים.
נסים קריספיל במהלך הדרכה



אולם אירוח בסיגנון מרוקאי 

מחפשים מקום לארוע איכותי ומיוחד ?
ב"בית המרוקאי" שבמושב תירוש אשר על אם הדרך הקסומה שבין בית שמש לצומת מסמיה ניתן לקיים ארועי חברה,  ימי גיבוש וימי כיף לעובדים, ימי עיון כנסים ועוד, בשעות היום או בשעות הערב. ניתן לקיים ארועים בסיגנון מרוקאי המשלבים ארוחה מרוקאית מסורתית עם אחד מהסיורים המרתקים בעיקבות צמחי תבלין ומרפא או רפואה עממית בהדרכתו של נסים קריספיל או לשלב את סיפורי הפולקלור המרוקאיים על חיי יהודי מרוקו, מאפייני האמונה הייחודיים, סודות הרפואה העממית, על קדושים, על מגיה וכישוף או מסורות ומנהגים כל אלה בליווי תמונות שצולמו במהלך שהייתו של נסים קריספיל מרוקו ומסופרים מפיו. 
נסים קריספיל במהלך הדרכה





סיורים וטיולים 


      תירוש - סיפור של מקום
סיור במושב תירוש שבחבל עדולם. כל תושביו עלו מהרי האטלס שבמרוקו. מפגש בלתי אמצעי עם האוכלוסיה המשמרת עד היום מנהגים ומסורות.סיפורים מרתקים הנוסכים אור על פרשת עלייתם וקליטתם של תושבי המושב , מסע מהרי האטלס לחבל עדולם.
הכנת עראק ויין בתעשיה ביתית, אפיה בטאבון, טעימות מרוקאיות וסיום בארוחה מרוקאית גזעית
ב " בית המרוקאי"
לחם טאבון, מושב תירוש, צילום: נסים קריספיל

סיור להכרת צמחי מרפא ותבלין




 







קטיף, ייבוש, שימור ושימוש. מתובל בהרבה אגדות ובפולקלור.
סיור בחבלי הארץ  השונים ומפגש בלתי אמצעי עם צמחי תבלין , מרפא ותועלת . בסיור שמים דגש על שימושיהם העממיים של הצמחים , גידולם בגינת הבית במסלעות , ערוגות  ,אדניות  ומיכלים , אומנות ליקוט העשבים בעת העתיקה , תהליך הייבוש ודרכים נוספות לשימור צמחים . דרכים להכנת תרופות צמחיות ועוד . יפה לעונת האביב וגם בכל ימות השנה בכל חבלי הארץ.
דודאים, צילום: נסים קריספיל


בדואים – הווי , מסורת , פולקלור
מסע מצפון הנגב ועד להר הנגב הגבוה , בעקבות בדואים נוודים וכאלה שעברו לגור ביישובי קבע. אוהל החורף , מבנה האוהל , מיקומו , אוהל הקייץ , סוכת מגורים , צריף העץ וצריף הפח  . בית האבן . . השינוי התרבותי וסיבותיו . תולדות שבטי הבדווים בנגב ,  מסורת האירוח , חינוך , נישואים , המשפט הבדווי , רפואה והיגיינה ,  משק וכלכלה , אמונה ופולחן ועוד . מתאים לכל ימות השנה
צילום: נסים קריספיל


פסיפס של עדות בחבל עדולם



מרוקאים שעלו מהרי האטלס שבמרוקו לצד תימנים , כורדים  וקוצ'ינים . פסיפס אינושי מרהיב . מסורת , פולקלור , מנהגים ,מאכלים וטעימות . חבל עדולם ידוע במקבץ הססגוני של עולים שעלו ממחוזות שונים בעולם והתיישבו בתחילת שנות החמישים במושבי עובדים . סיפור עלייתם וקליטתם בארץ , מנהגים , מסורות , אמונות , פולחן הערצת קדושים , הילולות , סהרנות ועוד . יפה בכל ימות השנה
טאבון מושב גפן, צילום: נסים קריספיל



אדם ועץ



הקשר בין אדם ועץ . האדם נמשל לעץ . האדם נולד מעץ , עץ קדוש , עץ הגורל , ריפוי מחלות בעזרת עץ , עצים מדברים ומנחשים , העץ הבוכה , עץ זכר ועץ נקבה . תחת כל עץ רענן .



סיור קסום אל נבכי הנפש של החורש הים תיכוני. יפה לחורשי הגליל , יהודה , שומרון והרי ירושלים . כל עונות השנה 





    לחם מן הארץ
סדנת בישולים בטבע מצמחי-בר. מתאימה למבוגרים, להורים ולילדים.
סיור בטבע להכרת צמחי רפואה, תבלין ותועלת. במהלך הסיור זוכים הצמחים לליטוף בצורת אגדות , פולקלור , שימושים  כפי שלוקטו בקרב עידות ישראל וערביי הארץ . כמו כן בא לידי ביטוי הפאן של הצמחים במקורו חז"ל וישראל . במהלך הטיול מלקטים צמחי בר הראויים למאכל ומכינים מהם סעודת מלכים. יפה לכל עונות השנה , בכל איזורי הארץ.

סידרת הישרדות
בחירת תוואי הליכה , מגע עם אוכלוסיית נוודים במדבר , הישרדות בתנאי מדבר , איתור מקורות מים , הפקת מים ואיסופם במדבר , צמחי בר יפים למאכל , צמחי רעל , עזרה ראשונה מצמחים , הפקת אש בשדה , חבלים מצמחים , בעלי חיים המסוכנים לאדם , ערכה להישרדות באיזור לא מיושב , עזרה ראשונה. מתאים לכל איזורי הארץ בכל עונות השנה.

להזמנות : 0547256211
neskris44@gmail.com
www.moroccanhouse.co.il



תגובה 1:

  1. אני חושב שטאבון יכול להיות אחלה של אטרקציה לבר מצווה, פיתות HOME MAID חמות וטעימות ישר לאירוע עם החומוס והכבד קצוץ על השולחן.
    בר מצווה אסלית מה שנקרא. נשמע מצוין.

    השבמחק